Většina automobilek se snaží snižovat spotřebu svých vozů elektrifikací, případně zefektivňováním již existujících elektromotorů a akumulátorů. Opel svou Astru zatraktivňuje právě prodloužením dojezdu, zvyšováním výkonu při ponechání stejné ceny. A to se týká nejen klasické Astry, ale i verze kombi nazvané Sports Tourer, které dostávají novou generaci plug-in hybridního systému.
Ta hlavní změna se udála právě pod kapotou. Stále je k dispozici čtyřválec o objemu 1,6 litru přeplňovaný turbodmychadlem s výkonem 110 kW (150 koní). Tomu sekunduje elektromotor roztáčející přední kola poskytující výkon 92 kW (125 koní). Nárůst výkonu elektromotoru je 11 kW. Systémový výkon obou jednotek je 144 kW (196 koní). Točivý moment, který kombinovaná jednotka vyprodukuje, dosahuje hodnoty až 360 Nm. A aby těch hodnot nebylo málo, přidáme ještě zrychlení z 0 na 100 km/h, které činí 7,6 sekund (u verze Sports Tourer to dělá 7,7 sekund). Maximálka je u obou variant 225 km/h. Pro běžné využití se jedná o dostatečné hodnoty a rozhodně se nebudete nikde ploužit v závěsu za kamiony.
O přenos síly pohonného ústrojí na vozovku se stará nová dvouspojková sedmistupňová automatická převodovka eDCT. Oproti šestistupňové verzi má zvyšovat komfort a lépe si poradí s vyšším výkonem plug-in hybridního systému. Základní verze má vždy k dispozici 10“ systém infotainmentu, bezdrátové Apple CarPlay a Android Auto nebo bezklíčové startování.
Pokud nahlédneme do ceníku Astry, pak zjistíme, že cena by se oproti předchozí generaci neměla lišit. Aktuálně se ceníková cena pohybuje na hodnotě 929 990 Kč, Zároveň ale v ceníku najdeme aktuálně slevu v hodnotě 130 000 Kč, čímž nám základ klesne na částku 799 990 Kč. Varianta kombi má v České republice dva stupně výbavy a startuje na hodnotě 1 039 990 Kč. Aktuálně je možnost získat slevu ve výši 160 000 Kč, čímž se základní cena sníží na 879 990 Kč.


